maanantai 18. lokakuuta 2010

Myyrä makuuhuoneessa (tai ainakin seinässä)


Minä olen selittänyt miehelle varmaan jo vaikka kuinka kauan ja kaikissa yhteyksissä, miten minä haluaisin myyrän värisen seinän. Jonnekin. Melkein mihin vain. Uskon, että myyrän väri olisi se ratkaisu moneen mielessäni kalvavaan sisustusongelmaan. Mies on yrittänyt ymmärtää... Siis että jotain harmaan ja ruskean väliltä.

No nyt oltiin siinä tilanteessa, että pelkkä vihoviimeisen verhotangon kiinnitys ei enää riittäisi makuuhuoneen viimeistelyyn -niin kauan olin tuota viimeistelyä odottanut, että olin tullut "ahneeksi". Ei, minä halusin MAALIA. Sitä myyrää. Sävy valittiin lopulta todella vauhdilla. Katsottiin kotona koneelta, mikä olisi se värisävy, ja se muuttui sitten kuitenkin vielä kaupassa. Eka väri näytti yllättävän vaalealta kaupan värikortissa, ja minähän halusin kontrastia. Ollaan nyt kerrankin rohkeita. Valittiin Tikkurila Symphonyn sävy Kontiainen:


Makuuhuoneessa oli siis ennestään kaikki seinät valkoisia, ja muuten väreinä beessiä ja vaaleansinistä (päiväpeitto). Maalasimme siis yhden seinän, ja vanha päiväpeitto käännettiin toisin päin tuon aiemmin postaamani (Makuuhuone työn alla) inspis-kuvan perusteella. Ainoa uusi juttu (kaikki muu on siis tuotu vanhasta kodista) on tuo Designer Guildin tyyny, jossa yhdistyy "liukuvärjätysti" valkoinen, harmaa ja tummanruskea. Makuuhuoneen uusi ilme näyttää tältä (mutta valmista on tuskin koskaan; mattoakaan ei ole kun haaveilemme ehkä edelleen valkoisesta lattiasta):





Tässä petauksessa on aika romanttinen meininki (sallittakoon se kun kyseessä on makuuhuone), mutta modernimpaa ilmettä saa vielä lakanat vaihtamalla. Nämä lakanat ovat kuitenkin yhdet mun lemppareista -olen ostanut ne kymmenisen vuotta sitten (!) opiskelijan pienellä budjetilla Laura Ashleyltä...


Niin ja vielä siitä myyrästä: mies pyöritteli mielessään tuota maalin nimeä. Kontiainen. Etäisesti tuttu sana... Se tarkoittaa kuin tarkoittaakin myyrää!

2 kommenttia:

Citronella kirjoitti...

Näyttää kauniilta! Tykkään kovasti vaaleansinisen, valkoisen ja ruskean yhdistelmästä.

Annimanni kirjoitti...

Kiitos! ...jotain hienosäätöä kaipaan kyllä vielä, niin makkariin kuin kuvankäsittelyynkin :P